اطلاعات کنفرانس
مجموعه مقالات دهمین کنفرانس بین المللی زبان، ادبیات، تاریخ و تمدن
101. A Quantitative Study of the Impact of Grammarly® Feedback on L۲ Writing and IELTS Skills of Iranian EFL Learners
مقاله کاملسال انتشار: 1402زبان مقاله: انگلیسینام نویسندگان مقاله: Mohsen Ashrafganjoeتعداد صفحات مقاله: 15102. A pragmatic analysis of EFL learners' responses to interview about the illocutionary act of Despicable Me animation
مقاله کاملسال انتشار: 1402زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 11103. Acquisition of the present progressive tense by Arabic (L۱) speakers of Persian (L۲) and learners of English (L۳)
مقاله کاملسال انتشار: 1402زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 11104. Attitudes of Iranian Japanese Learners towards Japanese Culture
مقاله کاملسال انتشار: 1402زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 12105. Common Writing Errors of Iranian EFL Learners in Grade Nine
مقاله کاملسال انتشار: 1402زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 10106. Comparing the Effects of Input-Based and Output-Based Activities on Iranian EFL Learners' Pronunciation Improvement
مقاله کاملسال انتشار: 1402زبان مقاله: انگلیسینام نویسندگان مقاله: Zahra Akbarifarتعداد صفحات مقاله: 9107. Critical Discourse Analysis Revisited
مقاله کاملسال انتشار: 1402زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 8109. Enhancing Long-Term Learners’ Behavioral Engagement through Project-Based Learning
مقاله کاملسال انتشار: 1402زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 7110. Examining adaptability, learning approaches and academic performance of English language learners
مقاله کاملسال انتشار: 1402زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 9111. Exploring the Effect of Group Dynamics on the Development of Socio-Affective Vs. Cognitive Strategies of Listening Skills in Iranian EFL Learners
مقاله کاملسال انتشار: 1402زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 11112. Exploring the Effect of Group Dynamics on the Development of Socio-Affective Vs. Cognitive Strategies of Listening Skills in Iranian EFL Learners
مقاله کاملسال انتشار: 1402زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 11113. ICT tools in Teaching and Learning
مقاله کاملسال انتشار: 1402زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 16114. Impact of Anxiety, Stress and Lack of Self-Confidence in EFL Learning Proficiency
مقاله کاملسال انتشار: 1402زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 9115. Iranian EFL Teachers’ Attitudes Toward Semantic Mapping Strategy
مقاله کاملسال انتشار: 1402زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 9116. Language Teaching Software and Image Schemas in Teaching English Prepositions: The Case Study of Iranian Pre-Intermediate EFL Learners
مقاله کاملسال انتشار: 1402زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 12117. Novice and Experienced EFL Teachers’ Perceptions of the Inhibitors to the Implementation of Task-Based Language Teaching in Iranian Online Shad Classes
مقاله کاملسال انتشار: 1402زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 19118. On the Relationship between Iranian EFL Teachers' Burnout and Self-efficacy
مقاله کاملسال انتشار: 1402زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 12119. On the Relationship between Iranian EFL Teachers' Burnout, Motivation and Job Satisfaction
مقاله کاملسال انتشار: 1402زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 17120. On the Relationship between Iranian EFL Teachers’ Burnout, Motivation and Self-efficacy
مقاله کاملسال انتشار: 1402زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 15121. Predicting Lexical Richness Using Computational Indices in Argumentative Writing of Graduate Iranian TEFL Learners
مقاله کاملسال انتشار: 1402زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 12122. Template for English Abstract
مقاله کاملسال انتشار: 1402زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 17123. The Effect of Computer-based Concept Mapping Learning Strategy on Iranian Intermediate EFL Learners’ Writing Accuracy and Fluency
مقاله کاملسال انتشار: 1402زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 12125. The Effect of Dynamic Assessment on the Development of Form and Meaning on News Vocabularies in Iranian EFL Learners
مقاله کاملسال انتشار: 1402زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 9126. The Effect of Flipped Classrooms on Iranian EFL Students’ Reading Skill
مقاله کاملسال انتشار: 1402زبان مقاله: انگلیسینام نویسندگان مقاله: Melika Ahmad Zomorrodiتعداد صفحات مقاله: 11127. The Effect of Input Elaboration on Iranian Elementary EFL Learners’ Vocabulary Development and Retention
مقاله کاملسال انتشار: 1402زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 13128. The Effect of Lexical Strategy Instruction on the Reading Ability of EFL Learners across Proficiency Levels
مقاله کاملسال انتشار: 1402زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 17129. The Effect of Oral Corrective Feedback and Interaction on Iranian EFL Learners' Speaking Skill
مقاله کاملسال انتشار: 1402زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 8130. The Effect of Peer and Small-Group Feedback on Iranian EFL Learners’ Writing Ability
مقاله کاملسال انتشار: 1402زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 12131. The Effect of Peer and Small-Group Feedback on Iranian EFL Learners’ Writing Ability
مقاله کاملسال انتشار: 1402زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 12132. The Effect of Self-Regulation on Improving EFL Readers’ Ability to Make Inferences within Text
مقاله کاملسال انتشار: 1402زبان مقاله: انگلیسینام نویسندگان مقاله: Zahra Akbarifarتعداد صفحات مقاله: 10134. The Hollywood Abracadabra: The Contrasts Between The Movie Adaptationand the Original Version of Tolkien’s Trilogy of The Lord of the Rings, AŽižekian Study
مقاله کاملسال انتشار: 1402زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 6136. The Investigating of Economic Idiomatic Expressions and Phrasal Verbs in Translating Economical Texts from English into Persian Based on Bakers’ Model
مقاله کاملسال انتشار: 1402زبان مقاله: انگلیسینام نویسندگان مقاله: Milad Cheginiتعداد صفحات مقاله: 12137. The Investigating of Economic Idiomatic Expressions and Phrasal Verbs in Translating Economical Texts from English into Persian Based on Bakers’ Model
مقاله کاملسال انتشار: 1402زبان مقاله: انگلیسینام نویسندگان مقاله: Milad Cheginiتعداد صفحات مقاله: 12138. The Investigation of Different Kinds of Turn-Taking Strategy and Its Relation with Different Proficiency Levels in EFL Classes
مقاله کاملسال انتشار: 1402زبان مقاله: انگلیسینام نویسندگان مقاله: Banafsheh Sadriتعداد صفحات مقاله: 6139. The Relationship between EFL learners’ Emotional Intelligence and their Use of Learning Styles and Strategies
مقاله کاملسال انتشار: 1402زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 9140. The Role OF Songs In Improving On Vocabulary Learning OF Young Iranian EFL Learners
مقاله کاملسال انتشار: 1402زبان مقاله: انگلیسینام نویسندگان مقاله: Mina Yazdanparastتعداد صفحات مقاله: 18141. The Role of FSB in Enhancing EFL Writing Quality in High-school Online classes
مقاله کاملسال انتشار: 1402زبان مقاله: انگلیسینام نویسندگان مقاله: Zahra Akbarifarتعداد صفحات مقاله: 8142. The Significance of Nature Symbolism in Ernest Hemingway’s The Old ManAnd the Sea
مقاله کاملسال انتشار: 1402زبان مقاله: انگلیسینام نویسندگان مقاله: Sogand Sharifiتعداد صفحات مقاله: 5144. The analysis of Saadi’s Golestan poems into its English Translation based on Lefevere’s strategies
مقاله کاملسال انتشار: 1402زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 12145. Unaccustomed Earth and Freedom
مقاله کاملسال انتشار: 1402زبان مقاله: انگلیسینام نویسندگان مقاله: Atefeh Lieaghatتعداد صفحات مقاله: 15
نتایج 101 تا 150 از مجموع 142